آموزش های کاربردی در دنیا رایانه و وب

خطر بزرگ در کمین کاربران "واتس اپ"

سلام

این مطلب از طریق سایت باشگاه خبرنگاران منتشر شده و این سایت هیچگونه مسئولیتی در رابطه با صحت و سقم این مطلب ندارد


یا علی

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران ، تاکنون رسوایی های زیادی در خصوص نرم افزارواتس اپ فاش شده اما ساعاتی پیش شرکت امنیتی کسپراسکای اعلام کرد این نرم افزارهمراه خود یک بدافزار مخرب را به دستگاه های کاربرانش منتقل می کند.


بر اساس گزارش های این شرکت ، بد افزار مذکور می تواند وارد تمام دستگاه های اندروید ، ویندوزفون و دستگاه های جیلبرک شده با سیستم عامل iOS شود.

اطلاعات به دست آمده از این بدافزار مخرب که "آغازگر - اطلس ابری" نام گرفته نشان می دهد که داده های به سرقت رفته از قربانیان خود را در فضای ابری "کلودمی" ذخیره می کند.

این بدافزار بسیار پیچیده است و با هدف حمله به اشخاص مهم ، ارگان های نظامی و دستگاه های تجاری و دیپلماتیک طراحی شده و با بروزرسانی نرم افزار پیام رسان واتس اپ وارد دستگاه قربانی می شود.

بررسی ها نشان می دهد که این بدافزار در دستگاه های اندرویدی کلیه مکالمات قربانی را ضبط کرده و به فایل MP4 تبدیل می کند و به سرور مورد نظر خود ارسال می نماید.

کسپراسکای از کلیه کاربران واتس خواسته به هیچ عنوان و حتی از طریق فروشگاه های رسمی ویندوز فون ، اندروید و آی او اس این نرم افزار را بروز رسانی نکنند.
  • Erfan_ 0098

نظرات  (۱)

  • رستم قوچ نژاد زاده لنکرانی
  • جالب بود.
    لایک!!!
    احسنت بر نویسنده!
    پاسخ:
    خواهش می کنم 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی